Dag 8 Trabadelo - Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu Dag 8 Trabadelo - Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu

Dag 8 Trabadelo - Sarria

Blijf op de hoogte en volg Het geheim

26 September 2019 | Spanje, Sarria

Vandaag stond er een redelijk zware tocht ons te wachten. Een klim naar O Cebreiro van zo’n 21km. Een tweetal hadden besloten om vandaag niet mee te fietsen en een ander had besloten om pas het laatste gedeelte van de klim mee te fietsen tot het eind.
Een goede keuze, want hij was best pittig.

Maar de ochtend natuurlijk gestart met een heerlijk ontbijtje, douchen aankleden, tenten afbreken en de briefing.

Zo rond een uur of 10:15 zijn we vertrokken.
We waren amper de camping af en toen konden we de bus er al bijhalen.
Er moest een rem nagekeken worden van een fiets. Het was zo gemaakt en konden we snel aan de rit beginnen.

Na het zwaarste punt van deze berg stond de bus op ons te wachten met eten en drinken.
Even lekker bijkomen. Genieten van het zonnetje, want we hebben het weer vandaag echt mee.

Bij Pedrafita do Cebreiro hebben we nog een korte stop gemaakt. Vandaar fietste onze andere groepsgenoot met ons mee.
Het laatste stuk naar O Cebreiro met op de 1300mtr een groepsfoto.

Op de O Cebreiro is er een klein stadje met een aantal souvenirs winkeltjes, Refugio’s en een kerk Santa Maria.
Een aantal van ons hebben hier een kaarsje aangestoken.

Nadat iedereen klaar was met souvenirs kopen, naar het toilet te zijn geweest en bidons weer aangevuld konden we onze reis vervolgen.
Tussendoor wat vaker even een korte pauze genomen en bij het plaatsje Samos hebben we op het pleintje een ijsje gegeten.
Stempel gehaald bij het klooster.

Twee groepsgenoten zijn weer met de bus opgehaald en alvast naar de camping gebracht.
Zo hebben wij de laatste kilometers naar de camping gefietst.

Een aantal tentjes stonden al klaar en een aantal moesten we nog opzetten, maar dat was zo gebeurd.
Soepje klaar gemaakt, boodschappen gehaald en risotto klaargemaakt.