Dag 12 Einde van onze pelgrimstocht! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu Dag 12 Einde van onze pelgrimstocht! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu

Dag 12 Einde van onze pelgrimstocht!

Blijf op de hoogte en volg Het geheim

30 September 2019 | Nederland, Ermelo

Rond 7:00 is iedereen opgestaan. Spullen ingepakt, tenten afgebroken en douchen.
Nadat de auto was ingeladen met de fietsen en alle kampeerspullen zijn we gaan ontbijten bij de restaurant op de camping.

Afscheid genomen van Wim en Janette, want die gingen alvast met de bus op weg naar huis waar ze uiteindelijk dinsdagavond (een dag later) thuis zijn gekomen.

Lunchpakketjes werden verdeeld. Bananen, appels en sinaasappels, maar ook de reepjes, cakejes en chips.
Niet echt een gezonde lunch, maar de voorraad moest op.

Rond 9:45/10:00 werden zowel de wandelaars als de fietsers opgehaald door de taxi’s en naar Santiago AirPort gebracht.

Alles verliep voorspoedig. Ingecheckt, bakkie koffie gedronken en door de douane heen.
Een enkele werden weer extra gecondoleerd, maar ook dat was zo weer klaar.
Nog wat genomen om een souveniertje te kunnen kopen en snel naar het vliegtuig.

Boarding ging ook vrij snel, al duurde het voor sommige toch wat te lang.
Rond 13:00 zaten we toch wel in de lucht.
Het was vrij rustig in het vliegtuig en de wandelaars sliepen erg snel.
Rond 15:15 waren we weer geland, koffers gepakt en richting de uitgang gelopen waar Paul Toussiant, onze buschauffeur, stond te wachten en ons naar Ermelo bracht.

Om 17:15 arriveerde we bij het Sint Lukaskerk in Ermelo, waar familie, vrienden en collega’s ons stonden op te wachten.
We werden verwelkomt met knuffels, een lach en een traan, rozen en zonnebloemen.

• 06 Oktober 2019 - 14:26

Bernard:

Nu de vermoeidheid uit de botten is getrokken, en het afzien op de achtergrond is geraakt, kunnen jullie nagenieten van de herinneringen en de foto's.
    Het was een enorme prestatie.
    Mijn petje af voor de begeleiders die in alle omstandigheden de rust wisten te bewaren, en iedereen weer wisten te motiveren na een moeilijke dag.