Dag 9 Sarria - Ribadiso de Baixo - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu Dag 9 Sarria - Ribadiso de Baixo - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu

Dag 9 Sarria - Ribadiso de Baixo

Blijf op de hoogte en volg Het geheim

27 September 2019 | Spanje, Sarria

We hebben overnacht op camping Vila de Sarria. Na een heerlijk ontbijt zijn we de fiets weer opgestapt.
Een fietstocht van 85km stond er op de planning.
Helaas toen we de fietstocht weer begonnen konden we onze regenkleding alweer aan doen.

Een regenachtige dag is het geworden. Een route langs grote wegen, maar ook wel met mooie uitzichten.
Een route waar we ook de wandelaars weer kruisden. Heeft toch wel wat bijzonders.

Uiteindelijk in Portomarín bij de bus geluncht, een gemeente in de Spaanse provincie Lugo.
Portomarin ligt aan een groot stuwmeer, Embalse de Belesar.
Portomarin is helemaal herbouwd op de heuvel aan de andere kant van de rivier. De oude stad is onder water.

Vanuit Portomarín zijn we verder gefietst en kwamen we al bordjes tegen van Santiago nog minder dan 100km.
Het schiet al aardig op, we zijn er ‘bijna’!
Vlak voor Ventas de Narón zijn we nog een keer gestopt voor wat drinken, fruit en lekkers.
Vanaf dit punt zijn er ook weer deelnemers gaan meefietsen, maar ook deelnemers stapten hier weer in de bus.
Er werd regelmatig even van plek gewisseld om toch even bij te komen van deze intense tocht.

Vlak na Ventas de Narón kwamen we bij Capela Da Magdalena.
Een plek waar we weer wat stempels konden halen.

Door wat leuke dorpjes gereden wat toch wel weer wat sfeer geeft na al die lange grote wegen te hebben gezien.

Bij Hotel Carlos 96 wat gedronken met een Tarta de Santiago. Heerlijk!
En na 80km zijn we aangekomen op de camping bij Ribadiso.
Even wat gedronken en allemaal snel onder de douche, want er bleek een groep van 75 jongeren te komen.

En uiteindelijk hebben we kunnen genieten van onze pastamaaltijd en Henk van zijn pudding toetjes.