Dag 6 Rabanal del Camino - Trabadelo - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu Dag 6 Rabanal del Camino - Trabadelo - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Het geheim Schelp 2 - WaarBenJij.nu

Dag 6 Rabanal del Camino - Trabadelo

Blijf op de hoogte en volg Het geheim

24 September 2019 | Spanje, Trabadelo

De fietstocht begon vandaag best pittig met gelijk een klimmetje in de eerste 2km.
Een prachtige rit door de bergen met weidse uitzichten.
Onderweg nog een paar aanmoedigingen op het wegdek met ‘kom op’, ‘go’, ‘toppers’, en ‘you dit it’ op de top.
Bovenop de berg kwamen we aan bij Cruz de Ferro waar de pelgrims vaak wat achterlaten wat ze mee hebben gebracht van huis.
Het kruis staat op een bergje van achtergelaten steentjes.

Op dat punt hebben we ook wat gegeten en gedronken. Er is een tekst voorgelezen en deze tekst werd uiteindelijk ook achtergelaten op dit bergje.

Vanaf Cruz de Ferro daal je af naar de stad Molinaseca waar we met z’n allen op een terrasje hebben gezeten.

We zijn verder gefietst door een grote drukke stad gefietst waar we even moesten zoeken naar de juiste route.
We moesten daar even afwijken van de kaart.
Uiteindelijk hebben we de weg weer gevonden.

Bovenop bij Camponaraya konden we de eerste band verwisselen. Met drie man sterk was de klus zo geklaard.

Richting Trabadelo werd het steeds zwaarder. Het was toch wel weer een pittig dagje fietsen.
Een aantal deelnemers hebben besloten om hier door de bus opgehaald te worden.
Een aantal zijn doorgereden naar Villafranca del Bierzo waar ze op een terrasje wat hebben gedronken.
En net dat Wim zijn eerste slokje bier heeft genomen werden we gebeld dat hij met het busje naar de andere deelnemers kon rijden.
Het was namelijk door het dorpje lastig om er te komen en Wim en Janette wisten daar de weg wel een beetje. Daar gaat zijn welverdiende biertje.

Uiteindelijk is het allemaal gelukt en zijn we met een klein groepje doorgereden naar Trabadelo.
Daar aangekomen de tenten opgezet, weer lekker gedoucht en konden we lekker sperziebonen, aardappeltjes met worst gaan eten.
We hadden twee overnachtingen op de camping Valle do Seo.